Lägga i en ny växel...



Träningen ger resultat, på mindre än en vecka har jag tappat ett kg den 1 april gjorde jag ett inlägg om att vikten låg på 88 idag fem dagar senare ligger den på 87.
Nu är det bara 2,5 kg kvar tills jag enligt BMI går från kategorin Fetma till Övervikt,  och om 16,4 kg når jag "normalvikt".

Det känns inte alltför avlägset men ändå helt otroligt. För att ta sig dit så krävs det ju en del insatser från mig själv, träningen flyter på men det räcker ju inte  att harva runt på samma sätt, nu får jag helt enkelt lägga in en växel till.
Har träffat min PT i veckan och lagt på lite extra i mitt träningsprogram. Förutom Milon (cirkelträningen) + fria vikter på pilatesboll så har vi nu gått igenom ett par vanliga gym-maskiner för axlar och rygg samt mage, plus att vi lagt in utfall och plankan. Utöver det så ska jag vid varje tillfälle lägga på ett kg på varje maskin i milon och efter tre ggr så ska jag lägga till ett kg + på tillbakavägen... (låter virrigt men jag vet vad jag menar, hojta till om du vill ha en bättre förklaring)  

Ska även jobba med konditionen lite extra för nästa mål när jag kommit ner på 70-talet blir att inhandla ett par löparskor för att åter komma ut i skog och mark och jogga... detta kära läsare är en milstolpe för mig, har ju inte gjort det på typ 20 år! Men jag gillade det då och jag tror säkert att jag gillar det nu.  

Konditionen jobbar jag med genom att pressa mig lite extra på crosstrainern och på löpbandet, lite mer motstånd/ lutning lite snabbare tempo och lite längre tid varje tillfälle... träningsvärk är en bra värk som jag lärt mig uppskatta!
Det ska kännas att man gjort något som fått muskler att jobba annars kan man lika gärna lägga ner!

Nu blir det ut i snöyran med hunden... sen ska det skrubbas terass... bra träning det med!

Over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0