Återbesök...



Tjingeling :)

Igår var jag på SÖS och pratade med kuratorn på kirurgavdelningen + lämnade prover på labbet, skulle ju se över min blodstatus lite för att se att allt var okej... och det var bättre än förväntat :-D

Innan jag blev utskriven hade jag lågt HB (järnvärde) det har jag haft till och från under hela min tid som inlagd, jag tror jag sammanlagt fick runt 6 påsar med blod...  nu var det värdet på 137 vilket är utmärkt!

Infektionsvärdet som gått från att ligga på över 300 låg på mellan 15 och 20 när jag skrevs ut... nu var det nere på 6  perfekt med andra ord.

Så fortsatte hela resultatet det enda som inte var riktigt okej var kaliumvärdet det låg lite under gränsvärdet så jag får helt enkelt mumsa lite bananer till mellanmål.

Kuratorn är gullig hon hjälper mig att fylla i blanketter till patientskadeförsäkring, HSAN, socialstyrelsen etc. man är ju inte ute efter att sätta dit och stämma någon vi bor ju inte i USA (tyvärr) men det bör ju utredas om saker kunde ha skötts på ett annorlunda sätt för att förhindra att någon drabbas av en sju månader lång sjukskrivning som borde varit tre veckor. Hon hjälper mig även med att söka fondmedel, jag fick ju min arbetsdator stulen sista veckan på sjukhuset, jobbet har ingen försäkring som täcker det och jag fick inte ta det på min hemförsäkring så risken är stor att det blir jag som får ersätta den... 7.500 kostade den och den var ny ... suck! Man har ju liksom inte dom pengarna nu när man varit sjukskriven ett tag.

Nu ska jag snart skjutsa min dotter till jourläkare hon har misstänker vi halsfluss vilket inte är så lyckat med tanke på att hon ska operera sig på tisdag (gastric by pass) så nu blir det att raska på med penicilin! Vill ni läsa hennes blogg så hittar ni henne här.


Må gottast vi hörs :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Tycker du kämpar på som ingen annan. Skoj att dina värden är så pass mycket bättre nu. Hoppas din dotter blir bättre snabbt nu. Tittar in på hennes blogg med :)

2012-01-14 @ 21:44:08
URL: http://emmsliv.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Skönt att du mår bättre :) kan du inte lägga upp bilder före och efter? :) Gud vad trist att man ska behöva bli av med saker på ett sjukhus tillomed. Kram

2012-01-19 @ 14:48:09
URL: http://framtidenvisar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0