Gott nytt år med nya möjligheter!



Tjohej tjolahopp!
Nu är jag utskriven, inte helt återställd men så gott som friskförklarad! Har sedan en vecka fått äta mat och varit helt bortkopplad från dropp och nu har det börjat hända storverk på vågen!

Nyårshelgen hade jag permis med övernattning från fredag till söndag kväll med planering att få bli utskriven på måndagen och den planeringen höll bra! Nyårsafton tillbringade jag hemma hos min bror och hans fru åt gott och kunde till och med peta i mig ett glas champagne vid tolvslaget det var en trevlig nyårsafton.

Idag har jag träffat min läkare, dietist och även kuratorn som hjälper mig med lite skriverier till socialstyrelsen och patientskadenämnden mm. En lagom intensiv dag... roligast var nog att ställa sig på vågen och se att man tappat 1,3 kg bara över helgen & dietisten hade måttbandet i högsta hugg och konstaterade att jag sedan operationen minskat mitt midjemått med 28 cm... och det är ju inte fy skam!

Kvar att göra på sjukhuset är en magnetröntgen för att se hur det ser ut där läckaget var, även en gastro kommer att göras om ett par månader för att se innifrån hur det ser ut, jag kommer åka tillbaka inom ett par veckor för att kolla mina blodvärden kan måste ha koll så det håller sig stabilt.

Nu ska jag krypa ner i min egen sköööna säng och bara njuta av att vara hemma.

Kommentarer
Postat av: Sussi

Hej på dig!

Härligt att du har fått komma hem, sova i egen säng, vara hos Jenny, pröva att ÄTA annat än dropp, vatten och flytande. Nu får vi hoppas att 2012 blir ditt år.

God fortsättning



Kram

Sussi

2012-01-03 @ 12:26:19
URL: http://trullerutta.blogg.se/
Postat av: fru viksten

Välkommen hem!

2012-01-07 @ 23:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0