Lite mått o annat smått o gott

Halloj bloggen o alla läsare!

Är ju galet slarvig med att uppdatera men det beror väl på att livet rullar på :)
Var till min husläkare idag och fick ett FAR fysisk aktivitet på recept, det kommer behövas lite stöd på gymet att komma igång med träningen. Åkte förbi gymet och berättade lite och frågade vad de kan hjälpa till med och jag kommer få en egen instruktör som följer upp min träning...

Jag har ju väldigt dålig kondition och har tappat så gott som all muskelmassa så det behövs verkligen åtgärder nu!

Tänkte jag skulle presentera lite mått här, helt enkelt berätta vilka framsteg jag gjort kroppsligt på dessa månader.

Startvikt 15aug 119kg
Nu 94kg
Resultat -25kg

Mått:
15 aug
Midja 107 cm
Stuss 137 cm
Lår 79 cm
Överarm 41,5cm
Vad 45,5
 

Mått:
Nu
Midja 99 cm 
Resultat - 8 cm
Stuss 120 cm
Resultat - 17 cm
Lår 70 cm
Resultat -9cm
Överarm 36,5 cm
Resultat - 5 cm
Vad 40cm
Resultat -5,5 cm

Så det händer ju saker både på vågen och på måttbandet och det känns ju och syns på kläderna vilket ju är riktigt skönt!
Antar att det kommer bli ännu mer resultat när man nu snart kommer igång med träning också!

Må gottast!

Kommentarer
Postat av: Emma

Så skoj att läsa att det går bra för dig igen. Duktig du är. Bara att börja träna lite sakta så kommer du snart ha fått upp kondis o allt. Kram

2012-01-27 @ 15:52:31
URL: http://emmsliv.blogspot.com/
Postat av: Sussi

Underbart!! Duktigt! På vilket gym ska du träna?

Kram

Sussi

2012-01-31 @ 14:48:58
URL: http://trullerutta.blogg.se/
Postat av: M

Fasen vad bra! FAR låter som något alla borde få egentligen, eller vara en självklarhet för alla att man får göra.

För mig tog det hela första året och tre månader till innan jag kom igång med nån fysisk aktivitet. Jag hade så dåligt samvete över det, men jag gick ju ändå ned i vikt.. hm

Idag mår jag så mkt bättre, framför allt mentalt, av att ha kommit igång och det har redan blivit en liten vana att komma iväg.



Lycka till!



..och KUL med så fina resultat på måttbandet!

2012-02-03 @ 12:53:53
URL: http://1och0.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0