Dammar av mina lik i garderoben

Alla har vi ju säkert ett och annat lik i garderoben, menar nu om man tänker på de vanliga liken som man brukar gömma där, något gammalt känslomässigt skit som man sopat under mattan för att ta hand om vid senare & lämpligare tillfälle.

Min garderob eller rättare sagt klädkammare fullkomligen dräller av lik!! Då inte enbart av ovan nämnda komponenter utan mer åt det textila hållet....

Jag gillar kläder okej? Kläder har ju inte alltid gillat mig... har köpt en del för att efter ett tag lägga undan då dem har blivit för små... japp så är det, kläderna har krympt!
Ni skrattar... Tror ni inte på mig?

Nåväl idag när man vadar in bland dessa textila lik i klädkammaren så ser jag det som en skattkammare... jag återupptäcker gamla trasor som hänger längst in, som är vikta ligger och bidar sin tid längst ner i klädhögarna väntandes på dagen när man kanske har lyckats banta ner sig till rätt storlek ...
Står där och kastar runt bland högarna som en galning på slutrean det enda som skiljer mig från det är att jag står ensam i min klädkammare... hittar något fint som jag inte använt sedan dackefejden drar på mig det bara för att inse att... oj hoppsan det är för stort, flinar för mig själv och tänker att  det var ju lite tråkigt eller... NOT :-O

Tittar mig omkring och inser att jag har många olika sorters lik i min klädkammare... kläder som jag nu längre inte kan ha och förhoppningsvis aldrig mer någonsin kommer kunna ha alltså kategorin "för stora kläder" sedan finns de liken som fortfarande är för små... och så klart de blivande liken, de jag har nu men som kommer vara för små om någon månad...

Tur att det är roligt att shoppa... men det är ju inte billigt, jag får helt enkelt utmana mig själv till att bara göra smarta fynd på rean :)

På att göra listan skriver jag nu även upp:

"Rensa upp i klädkammaren"
"Kasta gamla lik"
"Se över klädbehovet för sommaren"
"Tänk smart"
"Handla bara på REA!!"

Så nu har jag ältat av mig om detta... må gottis!!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0