Nu kommer eldprovet...

Dag 5 i VLCD-drinkarnas not så underbara värld är nu avklarad... Hjärnan känns lite dränerad och så även kroppen, och det är väl bra =)

Det svåra kommer nog nu under helgen, att tillbringa veckan på flytande kost har inte varit så svårt som jag trodde att det skulle bli, förutom att hjärnan verkar ha krymt lite hehe...  Har inte tänkt ut de mest briljanta planerna på jobbet men det har funkat.

Men helgen hmm o huu den kommer kännas lång utan något att tugga på, har bunkrat upp med Ramlösa mango att festa loss på mellan pulverdrinkarna mmm yammi ah ja som sagt det är ju bara 11 dagar kvar till op.

Surfar runt som en galning bland andra gbp:are och letar tips på goda soppor som man kan äta efter operationen.
En soppa har jag redan gjort i ordning och fryst in några portioner av, det blev ett ihopkok... Min dotter gjorde köttfärsås till sin middag, med köttfärs, krossade tomater, vitlök och lite matlagningsgrädde samt sambalolek och jag kokade morötter, vitkål, purjo, i buljong blandade i lite mini creme fraiche mixade ihop det med kvarbliven köttfärssås... kryddade silade så det blev slätt och ja.. det vart gott till och med enligt min dotter och ja... jag smakade en liten tesked... mums... =)

Men är det någon som har bra tips på lättlagade soppor som funkar att frysa ner och annat gott att peta i sig under flytet efter op perioden så skriv en kommentar.

Nu ska jag koppla av i riktig fredagsmysanda :)



Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0