Omgivningen... och deras kommentarer

Jag tillhör inte dem som ältar saker med allt och alla, så för en del kan detta med att jag ska göra en Gastric bypass komma som en blixt från klar himmel... kommentarer jag fått på vägen.
De inte så positiva:

Nej varför ska du det, det behöver du ju inte?  (Gulligt på sitt sätt men hallå! ser du inte att jag väger över 100 pannor?)

Men du kan väl inte ha ett BMI på 40?  (Öh behöver du tid hos optikern... syns det inte?)

Jaha... har du tänkt igenom det ordentligt... du kommer ju aldrig kunna äta som vanligt igen! (vanlig kommentar från kategorin oupplysta förståsigpåare)

Jag skulle aldrig utsätta mig för något liknande bara för att bli smal! (oj,vilken tur att detta inte handlar om dig då..)


Positiva kommentarer...

Grattis du kommer inte ångra dig! (personer som själva genomgått operationen)

Åh va kul, du kommer bli så snygg... nej snyggare du är fin nu med! (lite utseendefixerat kanske men ja, utseende är en bonus som kommer med bättre hälsa)

Gud va spännande! Jag känner många som gjort det och det har verkligen förändrat deras liv till det bättre! (Precis min tanke och tro att det kommer göra för mig med)

Men till de som ändå inte förstår så förklarar jag jag lite utförligare på detta vis:

Jag väljer att göra en gastric bypass för att jag måste göra något drastiskt för att få ordning på denna kropp... och efter åratal av upp o nergående så får det bli på detta sätt, jag måste tänka på min framtida hälsa, detta är förvisso en stor, drastisk och oåterkallig åtgärd men att fortsätta vara fet och riskera drabbas av en massa framtida besvär som diabetes,ledproplem, hjärtsjukdomar, psykisk ohälsa mm. och med de följdsjukdomarna belasta sjukvården känns onödigt när jag kan göra något åt det nu och få må bra... :):)
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: Helena

ha ha,,kommentaren om att du kommer ju inte kunna äta som vanligt igen...???!!!!

Hallåååååå...Den kommentaren fick jag också av flera...Men snäll,om jag kunnat äta normalt så hade jag väl inte sett ut såhär??

Om jag kunde träna och tagit åt mig och levt ett hälsosamt liv så hade det inte varit ett problem...



Maten tog nästan mitt liv,men nu har jag tagit tillbaka mitt liv och jag är glad att jag fått ett missbruk på LIVET istället..jag får leva,jag kan röra mig,leka med mina barn,förhoppningsvis leva utan fett relaterade sjukdomar...Om jag då inte kan äta som vanligt som en del säger,,skippar jag det,,hihi

jag äter mycket godare mat idag,hittat smaker som jag aldrig provat,,helt underbart !



Jag hoppas du har massor av människor runt omkring dej som stöttar dig i detta !!

kämpa på,du är värd att leva LIVET !!

kramen

2011-08-29 @ 22:43:40
URL: http://hea71.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0