Klååååda...

Jag har haft en gruvlig klåda i ansiktet, på halsen, ner över bröstkorgen ut på armarna... idag ringde jag till avdelningen på SÖS för att kolla vad jag skulle göra, jag hade mina misstankar om att det kunde vara antibiotikan. Fick prata med en syster där som konstaterade att det var med stor sannolikhet medicinrelaterat så bara att låta bli dem så skulle hon konferera med läkaren hur de skulla göra, jag frågade om hon då samtidigt kunde förklara lite närmare hur min kropp skulle kunna ta hand om all vätska.
 
Tillade att det hade blivit lite frågetecken på apoteket över den föreskrivna dosen på antibiotika... den var doserad 2x800 mg två ggr /dag, så höga doser kan man inte äta... hmm men sådana doser fick jag ju sista dagarna på avd... detta skulle hon också genast se över i journalerna, men nu skulle det inte ätas något alls tills jag fick veta annorlunda.

Efter någon timme ringde hon tillbaka och sa att jag skulle inte få någon annan antibiotika, vätskan skulle sakta men säkert försvinna från kroppen, det kanske inte går på en vecka det kanske tar några... och jag ska hålla koll på min temp nu extra noga när jag avslutar kuren och jag hoppas verkligen att klådan försvinner den är för jävlig =/

 

 

Kommentarer
Postat av: Anneli

Åh vad trist med klåda, det är riktigt jobbigt med kli! Men förutom det, hur mår du nu när du är hemma igen? :)

2011-09-10 @ 20:02:05
URL: http://partiskaobservationer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0