onsdag... 8 dagar efter operation

Fortfarande på sjukhuset, kroppen jobbar hårt på att samla på sig vätska och läkarvetenskapen försöker få den att sluta med de dumheterna, idag ska jag kontrollväga mig och se om det har hjälpt något med vätskedrivande + att de ska kolla mina levervärden.

Man ska ju veta att det är en stor omställning för hela kroppen att koppla om som man gör i buken, hur man sedan omhändertar läkemedel och hur upptagningsförmågan blir kan vara lite indviduellt, och de andra organen får ju säkert en liten större belastning som de ska vänja sig med.

Den belastningen måste ju bli extra stor om det tillstöter komplikationer av olika slag, då tillförs mer läkemedel för att styra upp det hela och kroppen får mer att ta hand om, dess försvar blir kanske då att lägga sig på sparlåga på andra delar, inte så funktionellt i en kropp som ska samrabeta... =)  Jag hade galet ont i ryggen här om dagen... så ont så jag knappt kunde stå upprätt. Jag trodde det var för all vätska i buken... nu tänker jag Njurarna... kanske var det dom som signalerade stopp stopp stanna.... vi är överbelastade!

Det onda där gick ju bort, men samlandet av vätska eskalerar i kroppen... igår när jag skulle kliva upp ur sängen så hade mina fötter förvandlats till två bollar... Hoppsan! snyggt :-O

Får se vad som händer under dagen... nu ska jag ta mig till vågen för vägning.



Kommentarer
Postat av: Anneli

Hoppas verkligen det löser sig snart så du får åka hem och sluta ha ont av vätskan!

Jo, jag får nog damma av stavmixern och använda mig av den tills jag hittar en ny glasbehållare... Hittar ingen e-post att skicka receptet till så jag lägger det här :)

Tomatsoppa med päron

1 gul lök

1 tsk olja

2 burkar konserverade tomater, à 400 g

1/2 msk djupfrysta provensalska örtkryddor eller 1/4 tsk torkade franska örter

1 burk päron ca 400 g

ev. 1 tsk dragon

6 dl vatten + 1 grönsaksbuljongtärning

pressad saft av 1 citron

salt och nymald svartpeppar



Skala och hacka löken. Fräs den i oljan i en kastrull på svag värme. Häll i tomater med spad, kryddor, päron, buljong och citronsaft. Låt det koka på svag värme under lock ca 10 min. Finfördela soppan i matberedare eller mixer. Hetta upp igen och smaksätt med salt och peppar.

2011-09-07 @ 21:16:47
URL: http://partiskaobservationer.blogspot.com
Postat av: J

Hoppas du mår bättre idag!

2011-09-08 @ 08:34:54
URL: http://framtidenvisar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0