Vad händer...

Kanske någon funderar, hur går det... varför skriver hon inget ? Hallå... lever hon?

Jo jag lever :) Men jag är fortfarande kvar på sjukan, vad vet vi... jo att jag har en infektion inte riktigt vad ännu men att infektionsvärdena måste vända och börja gå ner.
Vad har hänt sedan sist?
Jo det ena är ju skönt, tarmarna har kommit igång ordentligt, har gjort No.2 två ggr, det andra är lite av ett mysterium... vart tar alla vätska vägen... frågar de mig som bär runt det så är svaret givet, på CT´t i sin jakt efter läckage, blödningar eller andra eventuella orsaker till mina dåliga värden.  
såg dem en liten vätskeansamlig i nedrre delen av buken

Den lilla vätske ansamlingen skulle en elefanbebis kunna leva av ett halvvår känns det som, men så klart alla litrar med dropp/näring/näringslösning + det jag har hunnit dricka när jag inte haft förbud pga. väntatnde på ct/provsvar/ligga jour utifall de skulle behöva öppna igen. Jag fick inte dricka på nästan 2dygn  men vätska fick jag i mig... kisset som kom ut var nästan som sirap...och mängden oansenlig 4L dropp genererade typ 500ml kiss.... under en dag...
Kändes som jag skulle gå sönder i kroppen, buken var stenhård uppsvälld, min ena arm som fick en infart med dropp svullnade upp till dubbla storleken och jag kände mig bara sjukare o sjukare, trots att det nu hade vänt tempen var stabil, blovärden ligger stabilt, Puls/andning/syresättning bra! Skum känsla att känna sig friskare men ändå bli dåligare...

Måndagmorgon dags för kontrollvägning en vecka tididgare satt jag hemma dag före op och hade planerat klart soppor o grejer för första dagarna/veckan hemma... hade gått ner totalt 7kg under flytperioden
Måndagmorgon 3 veckor tidigare startade resan med VLCD...
Denna måndagmorgon.... ställer mig på vågen förväntar mig ingen nedgång då jag faktiskt helt klart samlat på mig en del vätska...
Resultat: UPP 8kg! Hmmm 8 kg på en vecka?!  Skulle jag skratta eller gråta... jag har inte bestämt mig ännu, men jag vet ju att detta är vatten/vätskeansamlingar.

Men nu vet i alla fall jag varför det känns extremt tungt och jobbigt den första veckan brukar ju vara bra resultat på nedgång... hmm ja ja min tid kommer den med!

Efter att detta var konstaterat så fick jag en vätskedrivande spruta in i sonden... och oh my God, jag kissade 3-4ggr helt normalt under måndag em/kväll, kändes som att det lättade lite runt alla organ i buken den värsta smärtan blev lite lättare att hantera.

Men idag har det sakta med säkert fyllts på igen kissandet fungerar sämre och de ska vad orsaken kan vara nåt är ju knas, kanske måste ha ett par dagar med fullt intag dryck också innan man kan göra en omvärdering  och dra slutsatser...

Nu ska jag vila en stund innan sköterskorna kommer och gör den festliga morgonronden... oh no, de sista 2 morgnarna har de fått sticka mig överalt för att hitta några kärl, samt kalla på stick-experter från olika avd... undrar vad det blir för process idag, spännande hehe :-)

Nåväl jag ska försöka sova någon timme till. det var en intensiv dag igår  och nu är en ny dag snart uppvaknad... regnet smattrar på fönsterblecket... tristessen breder ut sig.... Stockholm är grått och kallt, sjukhussalen är vit och kal...

Tack kära bror med sin fru och dotter som kom och förgyllde min vardag och salen med sin närvaro och fina rosor idag :)

Tack kära Vänner och dotter som kom på söndagen och piffade till söndags-em. :)

Undrar om det kommer någon i morgon... hoppas  :-P (man blir lätt lite bortskämd)


Kommentarer
Postat av: Heidi

Oj vad jag lider med dig. Låter helt och hållet fruktansvärt och jag inser nu vilken tur jag själv har haft och att man inte ska ta något för givet.



Viktuppgången ska du iallfall inte vara orolig för det minsta lilla. Det finns ju inte en chans i världen att du faktiskt gått upp "på riktigt", alltså i fett. Inte utan att äta. Och vatten försvinner snabbt. Tänk när du fått väga dig snart igen och ser att du gått ner 10 kg eller nåt på bara några dagar. Det är nåt att skryta med det :)



Skickar ännu en stor kram till dig och hoppas att du snart mår bättre...

2011-09-06 @ 21:21:58
URL: http://bypassoperation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0